piątek, 6 września 2019

Jak działają wyszukiwarki?

Doskonale znamy strony internetowe takie jak Google, Yahoo, Bing.
 Korzystamy z tych stron, aby uzyskać potrzebne informacje. Jak tylko czegoś szukamy, na podstawie używanego słowa kluczowego, otrzymujemy w przeglądarce wyniki powiązane z tym słowem kluczowym. W ten sposób widzimy witryny pasujące do naszego słowa kluczowego. Wynikiem są strony internetowe, a polem, w którym umieszczamy słowo kluczowe, jest wyszukiwarka. Wszyscy wiedzą, że wśród wszystkich wyszukiwarek wyszukiwarka Google jest numerem jeden. Cały nasz wysiłek poświęcony jest www.google.com, aby nasza strona pojawiła się na pierwszej stronie. Ludzie prawie nie odwiedzają trzeciej lub czwartej strony. Więc wszystkie oczy na pierwszej stronie.


Wyniki wyszukiwania


Jak działają te wyszukiwarki? Metoda jest dość skomplikowana. Tysiące wykwalifikowanych ludzi pracuje przez całą dobę przy użyciu potężnego oprogramowania i algorytmów. Wszystkie wyszukiwarki mają rozbudowaną bazę danych, w której przechowują wszystkie obrazy, filmy i dokumenty w uporządkowany sposób. Gdy tylko czegoś szukamy, pojawiają się dopasowane obrazy lub treści. Na przykład obraz przechowywany w bazie danych ma nazwę, a jeśli wprowadzimy słowo kluczowe o tej samej nazwie, zobaczymy ten obraz wraz ze stroną internetową zawierającą stronę. To zadanie gromadzenia danych przez wyszukiwarki z różnych stron internetowych nazywa się indeksowaniem. Aby wykonać przeszukiwanie, wszystkie wyszukiwarki używają oprogramowania / algorytmu zwanego przeszukiwaczem wyszukiwania. Inna wyszukiwarka ma inną nazwę przeszukiwacza. Na przykład google nazwał googlebot, yahoo nazwał to Yahoo! Slup podczas bing nazywa to bingbot (znany również jako msnbot). Boty te odwiedzają wszystkie witryny i stale zbierają dane. Gdy ten bot odwiedza witrynę, uważa się, że jest ona indeksowana przez wyszukiwarkę. Po zaindeksowaniu witryny słowa kluczowe znalezione w tej witrynie będą wyświetlane w wyniku wyszukiwania. Witryna może jednak nie pojawić się na pierwszej stronie, a raczej na późniejszych stronach.

 Pytanie brzmi: w jaki sposób strona ta może pojawić się na pierwszej lub drugiej stronie? To zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest wizyta robota wyszukiwawczego. Im częściej wyszukiwarka będzie odwiedzać witrynę, tym bardziej witryna będzie umieszczana na stronach wyników wyszukiwania. To jest podstawa! Im częściej będziesz zmuszał bota do odwiedzania strony docelowej, tym bardziej ta strona będzie umieszczana. Nazywa się to optymalizacją wyszukiwarek (SEO). Istnieją 2 rodzaje SEO. SEO na stronie i poza stroną. Oba są równie ważne dla optymalizacji. Proszę bardzo, jak tylko otworzysz nową stronę, twoim celem powinno być pokazanie strony na pierwszej lub drugiej stronie. Aby to zrobić, musisz przeprowadzić optymalizację wyszukiwarek.

Samouczek projektowania i tworzenia stron internetowych dla początkujących

Projektowanie stron internetowych jest kluczową kwestią dla promocji biznesu online. Biznes online ma miejsce wszędzie tam, gdzie robią to i...